031015. ВЫСТУПЛЕНИЕ ПЕРЕД ЖЮРИ кинофестиваля в Бресте. /// 031012. Рэпартаж радыё СВАБОДА аб АДКРЫЦЬЦІ ФЭСТЫВАЛЮ ў Берасьце
Выступление перед жюри кинофестиваля в Бресте,
на следующий день после показа «эскиза…».

В день показа (14.10.03г.) мне не позволили представить «эскиз…» жюри, показав его заранее в 16-00 вместо 20-00, предварительно выдавив меня из зала с помощью Бобковой (я, ничего не подозревая, ушёл).

Начал я своё выступление перед жюри точным повтором вчерашней речи в зале:

___________=

Зголич Р. достал бумагу из кармана и стал зачитывать, представляя "эскиз на мониторе" жюри:

____________________________

Витаю паважанае спадарства!
Прашу прабачыць мне гэтую паперку.
Язык мой – вораг мой…
А фестываль – гэта сьвята па-першае.

Простите, я по-русски. Об этом трудно казаць милагучна...

Сегодня утром в одном конкурсном фильме (с позволения сказать) одна религиозная наставница учила детей – когда вы молитесь, не обращайте внимание ни на что иное; даже если что-то загорится, сила молитвы огонь потушит…
В "эскизе..." есть девочка. Больная. Дочка героини Веры Поляковой.
Такие девочки и мальчики живут в интернате п.Новинки.

Так вот, 2 дня назад в нашей стране произошла трагедия, которых не бывало много десятков лет.
Сгорел приют для т.н. «психически неполноценных». Погибло 30 человек, один пропал вез вести. Заживо сгорели. Заколотые медикаментами люди сами возвращались в пылающее здание и - сгорали…
Я был в психушке и знаю, какие (действительно нормальные) люди там содержатся под уколами.
Права многих были отняты у них судом и переданы государству...

ПРОШУ вас почтить память вставанием невинно убиенных граждан Беларуси и человеков…

...

Дзякую!

Зараз пра тое, што нам з вами давядзецца пабачыць.

Дзякую усим, з ким мне прыйшлося працаваць.
Дзякую нечакана памершаму пад час працы над фильмам мастацкаму кираунику цудоунаму Юрыю Марухину.
Дзякую таксама ужо нябожчыку каллеге-настаунику Пташуку Михалу - нашаму тут земляку, з Брэстчыны.
Дзякую сябрам. Па-першае, тым, каго не магу пакуль назваць па имени.
Дзякую тым, хто мяне не прыняу ды не зразумеу пакуль.
Дапамагаюць усё роуна усе. Апошния таксама.


Давайце зазирнем у будучае.
Туды, дзе у Брэсьце ужо будзе працавать наша кина-тэле-студыя «Брэст-фильм».
Праект гэты абмяркоуваецца, накольки мне зразумела, у прэзыдэнта.
Прапаную вам, жыхарам и гасьцям Заходняй Беларуси (найменш асавечанай частки), прыняць удзел у стварэньни студыи. А таксама и у фармираваньни тэматыки и рэпертуара новага беларускага кино.

Вы зможаце зрабиць гэта у интернэце па адрасе:
www.brestfilm.narod.ru

Заходзьце у госьци.
Выказвайце свае меркаваньне. Таксама и пра тое, што пабачыце сеньня.

Давайце разам рабиць кино и нашае жыцьцё!
Паважаныя калеги!

Так-так. Мы – калеги.
Я – глядач.
Вы усе – рэжысэры. Кожны свайго жыцьця, якое раскручваецца нибыта кина-стужка…

Добра, кали у рэжысуру кожнага не умешваецца нейки староньни дырэктар. Так жа, як и у прызначэньне журы и адбор фестывальных фильмау, ды у иншае…

Жадаю вам гэтага!
Инакш - страта незалежнасьци...
Спадзяюся, што спраудзицца лепшае.
Таму што вы – першыя (мабыць, и апошния) глядачы белорусского «эскиза…» на Беларуси. Пасьля Расеи, Польшы, Украины и невядома яшчэ яких стран. Мабыць нам усим пашанцавала?
Паглядзим…

Пра тое, што кинастудыя нам зараз пакажа, мабыць, лепей распавяла б Вера Палякова (яна была на фестывали).
/Полякову увезли в Минск, привезли же Кавелашвили с Кривостаненко.../

«эскиз…», мабыць, Вера бачыла - кали атрымала прыз «Надежда». А «любовь» - аснова яе персанажу у фильме.

Самя я "эскиз..." яшчэ не бачыу ни на маниторы, ни на экране.
Давайце паглядзим.

________________


Зал в кинотеатре 14-го встал очень дружно в память о сгоревших заживо.

Жюри в этом месте сделало вид, что ничего не поняло.
Пришлось объяснить им так, чтобы они не смогли далее делать такой вид – весьма саркастично сказать «Спасибо».

Далее я продолжил:

_____________

Гэта было прачытана ўчора.
Прабачце, што я адрываю ад вас час. Але яшчэ як мабыць я спадзяюся... Не не “спадзяюся”. Тут іншае слова. Прабачце – хвалююся.
Як чалавек, які працаваў... “працаваў” – сказаць цяжка...
Але працаваў як член журы пад кіраўніцтвам вядомай Валенціны Сцепанавай на “Залатым віцязе”. Я магу...
(Бобкова встревает и пытается перебить меня)
Извините, не перебивайте меня! Я завершаю. Не перебивайте. Вы меня собъёте. Что Вы делаете? Не надо провокаций. Зачем эти провокации? Мне осталось 30 секунд...
(Вмешался председатель жюри, который раздражённо пообещал дать возможность мне договорить)
Я дождусь тишины.
Это не гордыня. Это уважение тех, кто меня хочет слушать. Если кто-то хочет слушать, то вы не мешайте.
Так вот я прошу вас поменьше слушаться Степанову, которая не одно и то же что России и не одно и то же что дружба России с Беларусью это совершенно разные вещи. Давайте мы будем дружить нациями, народами, кинематографиями, культурами, людьми, человеками просто. Но без того, что происходит во всех фестивалях Беларуси. Это 3 фестиваля, на которых руководит Степанова, фактически захватившая власть в стране.

Я здесь как частное лицо.
Так что регламент не нарушен.

___________==========

Для чего я столь рьяно пытался поссориться с жюри, провоцируя их такими выступлениями?
Мне было интересно – после таких слов что будет...
Результат меня целиком и полностью удовлетворил. Я увидел рабов, которые послушно не дали “эскизу...” ничего (хотя конкурентов из той программы фестиваля даже “эскизу...” не было). Вот поэтому меня порадовало неприсуждение ничего!
Я увидел заслуженных кинематографистов, которые опускали глаза при встрече со мною (не все). Я увидел растерянного Али Хамраева, который в порыве восточной откровенности громко говорит в гостинице, обращаясь к актрисе “Ты тоже Зголича боишься?” в присутствии Степановой (чем подтверждает для всех тот факт, что Степанова действительно боится Зголича); который потом не отваживается даже самостоятельно зайти в свой номер, чтобы отменить своё приглашение Зголичу выпить с ним (Степанова с компанией ожидали в другом номере и не могли допустить присутствие Зголича)...

Ради такого опыта стоило сказать такие слова...

Али Хамраеву (лично) – я действительно похож на того персонажа из конкурсного фильма, который своего рода белая ворона. И горжусь этим. Надеюсь, что меня не удастся помыть, превратив в нормального...

З.р.



---------------------------


// на фото /ГОСТИ/:


некоторые кадры проекта "Гости" уже растаскиваются в другие фильмы...
на цитаты?
галоўная
НАВІНЫ ч.27
папярэдняя
наступная
E-mail: ruz@tut.by
Рэпартаж радыё СВАБОДА аб АДКРЫЦЬЦІ ФЭСТЫВАЛЮ ў Берасьце.

12.10.03. ранішні прамы эфір.

З Берасьце перадае наш карэспандэнт Алег Супрунюк.
Алег, добрай раніцы!

Добрай раніцы, Сяргей!

Алег, ну вось у Берасьце працягваецца 4-ты Нацыянальны фэстываль беларускіх фільмаў. Там адбыўся, ук мы ведаем, гучны скандал. А менавіта ўвечары 11 кастрычніка пад час адкрыцьця фэстывалю быў здзейснены напад на кінарэжысэра Руслана Зголіча, якому разьбілі відэакамэру.
Алег, калі ласка, раскажыце больш падрабязна, што гэта за здарэньне і чаму яно саўпала з адкрыцьцём кінафэстывалю.

Кінарэжысэр Руслан Зголіч здымаў сюжэт пра цэрымонію адкрыцьця фэстывалю каля берасьцейскага кінатэатру “Беларусь”. Нечакана яму забаранілі праход у кіназалю, а супрацоўнікі аховы кінатэатру ў літаральным сэнсе здейсьнілі напад на рэжысэра. Распачалася бойка, па выніках якой Руслану Зголічу разьбілі камэру. Самае дзіўнае ў гэтым выпадку, што супрацоўнікі міліцыі ніяк не адрэагавалі на інцыдэнт. Больш таго, фактычна яны падпарадкоўваліся загадам, што давалі ахоўнікі.
Сам Руслан Зголіч лічыць, што супраць яго была зьдзейсьнена правакацыя, агранізатарамі якой ён называе адказных чыноўнікаў міністэрства культуры Беларусі і дырэкцыі Нацыянальнага кінафэстывалю. Спадар Зголіч кажа, што прыехаў у Берасьце за свае грошы, нягледзячы на тое, што ў праграме гэтага кінафоруму пазначана стужка, аўтарам сцэнарыя і рэжысэрам якой ён з’яўляецца. Аднак арганізатары фэстывалю яго не запрасілі, нават адмовілі ў акрэдытацыі.
Гэта даволі рэдкі выпадак, калі аўтара фільма пазбаўляюць магчымасьці сустрэцца з глядачамі.

Ну так, сапраўды, гэта ў нейкім сэнсе унікальная з’ява.
А вось, Алег, чым сам Руслан Зголіч тлумачыць такія адносіны, такое стаўленьне да сябе з боку арганізатараў фэстывалю?

Паводле ягоных словаў, бадай, галоўная прычына палягае ў тым, што ў працу над кінастужкай, якая першапачаткова мела назву “Госьці”, умяшалася цэнзура. Спадар Зголіч не выключае, што зроблена гэта паводле замовы расейскіх уладаў. Бо фільм ствараўся, як пратэст супраць вайны ў Чачэніі.
Пад час прасмотру рабочага варыянту кінастужкі Зголіча адхілілі ад рэжысэрскай працы, потым звольнілі з кінастудыі “Беларусьфільм” і, нарэшце, супраць яго была заведзеная крымінальная справа. Дарэчы, менавіта сёньня спаўняецца 2 гады, як яна была распачатая.
Руслан Зголіч таксама кажа, што ягоны перасьлед можа быць звязаны з ранейшай дзейнасьцю ў БНФ ды іншых грамацкіх арганізацыях.
Што да створанага ім фільму, дык пасьля ўмяшаньня цэнзуры ён мае назоў “эскіз на маніторы” і акрамя Зголіча рэжысэрамі гэтай стужкі пазначаны таксама Пётр Крывастаненка і Ізольда Кавэлашвілі. На фэстывалі ў Берасьці яго пакажуць 15 кастрычніка.
...
Hosted by uCoz